Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Άραγε έχουμε αναρωτηθεί ουσιαστικά,εάν τα φύλλα εργασίας στην προσχολική ηλικία αποσκοπούν σε βαθύτερους εκπαιδευτικούς σκοπούς και βοηθούν στη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών αυτής της ηλικίας ή απλά είναι μια εύκολη πρακτική για τον εκάστοτε εκπαιδευτικό; Νομίζω,πως όλοι έχουμε «πέσει» και «πέφτουμε» ακόμη σ’αυτή την παγίδα.

Τι διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία από την πλευρά ενός εκπαιδευτικού κι όχι τι προσφέρει στα παιδιά ,εάν έχει νόημα για τα ίδια,εάν προσκομίζουν κάτι απ’αυτό. Τα ερωτήματα κάθε φορά πρέπει να είναι:

“Τι προσέφερα στους μαθητές μου; ,Το διασκέδασαν;, Κατανόησαν τη διαδικασία; , Ανακαλύψαμε μαζί σαν ομάδα κάτι μέσα απ’αυτό;”

 

Είναι σημαντικό ,σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά, να μαθαίνουν παίζοντας! Μια πολυφορεμένη φράση τα τελευταία χρόνια ,και αρκετά διαδεδομένη όταν μιλάμε για νέους τρόπους μάθησης,projects,εργαστήρια δεξιοτήτων κ.α.

Κατά πόσο ,όμως, αυτή η διαφοροποιημένη και σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση εφαρμόζεται; Μήπως πάλι κυνηγάμε ένα ΑΠ ,μια πεπατημένη, μια παραδοσιακή πρακτική επικαλυμμένη με νέους όρους και τεχνολογικές πινελιές;

Αναρωτιέμαι και προβληματίζομαι κι εγώ η ίδια , όταν βλέπω ένα πακέτο φωτοτυπιών και φύλλων εργασιών στο νηπιαγωγείο. Που βρίσκεται το παιδί και η φαντασία του μέσα στα τόσα φύλλα εργασίας;

Και για να μην παρερμηνευτώ , δεν υποστηρίζω την καταργησή τους αλλά τον τρόπο εφαρμογή τους...

«Πότε θα δώσω το φύλλο εργασίας;»

Το φύλλο εργασίας θα δοθεί όταν πρώτα τα παιδιά έχουν παίξει,ανακαλύψει,συζητήσει,προβληματιστεί,δημιουργήσει για το εκάστοτε θέμα-θεματική. Όταν έχουν εμπλακεί σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες. Τότε λοιπόν είναι που θα εργαστούν πάνω σε ένα φύλλο εργασίας. Για να εμπεδώσουν τη διαδικασία λίγο παραπάνω. Για να δούμε εμείς ως εκπαιδευτικοί της τάξης την εξέλικη των παιδιών στο γραπτό λόγο (συγκρίνοντας) . Για να καταλάβουν και τα παδιά ποιο το ΝΟΗΜΑ αυτής της φωτοτυπίας που έχουν μπροστά τους. Εξηγούμε στα παιδιά γιατί  έχουν αυτό το φύλλο μπροστά τους.Κάποιος θα ρωτήσει: «Γιατί να εξηγήσουμε στα παιδιά;».Γιατί με τα παιδιά εργαζόμαστε, μέσα από τα παιδιά παίρνουμε ανατροφοδότηση και αξιολογούμαστε.

 

Οπότε θα καταλήξω λέγοντας:

 ΝΑΙ στη δημιουργικότητα

ΝΑΙ στα παιχνίδια

ΝΑΙ στα φύλλα εργασίας

ΟΧΙ στη στείρα επεξεργασία τους

ΟΧΙ στο άγχος των εκπαιδευτικών «Εάν τα παιδιά θα μάθουν γραφή και ανάγνωση»

 

Φυσικά, όλα αυτά είναι σκέψεις που κάνω κι εγώ καθημερινά ως εν ενεργεία νηπιαγωγός σε τάξη ,καθώς η παγίδα είναι εύκολη και δελεαστική.

 


Step Away from the Photocopier: Learning through Play #nomoreworksheets | Technology Rich Inquiry Based Research (wordpress.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θεατρικό «ΤΑ ΚΡΑΓΙΟΝΙΑ»

Θεατρικό : «ΤΑ ΚΡΑΓΙΟΝΙΑ» Βασισμένο στα βιβλία : «Η μέρα που τα κραγιόνια τα παράτησαν» «Η μέρα που τα κραγιόνια γύρισαν σπίτι» Συγγρα...